人手
2020年02月09日
車馬駄馬田 at 08:00 | Comments(0) | ひ
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人手
-->労力・手間
(MANUAL / MANUALLY)
$$ Since this process is automated and mechanised the speed and accuracy are greatly increased over manually laying up the composite material. / このプロセスは自動化され、そして機械化されているので、速度と正確性は、人手によって複合材を並べるよりも非常に増大している。(USP8747585)
$$ Typically the marker elements are loaded (either manually or mechanically) into the carrier elements 2 of a carrier device 1 in an unmarked state. / 典型的にはマーカー要素は非表示状態で担持装置1の担持要素2へ装填されている(人手あるいは機械で)。(USP8316765)
$$ Currently, manual inspections are carried out typically once every 4 hours by driving along the length of the runway. / 現在、典型的には4時間毎に、滑走路の長さに沿った運転により、人手によって検査が実行されている。(USP7592943)
$$ Referring to FIG. 4, the rack 25 has a cam surface 26 which is abutted by outer, chamfered ends 27 and 28 of the push-rods 15 and 16 respectively of each dog-ring 9 to 11, as the rack 25 is displaced longitudinally under control of an hydraulic motor 29; the control may alternatively be effected mechanically from a manually-operated gear lever. / 図4において、ラック25は、各々の回し金リング9~11の押圧棒15と16のそれぞれの外方に面取りされた端面27と28に隣接しているカム面26を有しており、それによりラック25は油圧モータ29の制御の下で長手方向に移動する。この制御は、代りに人手によって作動されるギアレバーから機械的に行われてもよい。(USP6019010)
(BY HAND)
$$ Further their position relative to one another needs to be known accurately, but since they are positioned by hand by technicians without scientific instruments to permit accurate placement, (desirably to within 0.1 meters) this is a further problem. / さらに、これらの素子の互いに対する位置は、正確にわかっている必要があるが、該素子は、正確な配置(好ましくは、0.1m以内)を可能にする計測機器を用いることなく、技術者の人手によって配置されるため、これは、さらなる問題である。(USP8089395): by hand
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-->労力・手間
(MANUAL / MANUALLY)
$$ Since this process is automated and mechanised the speed and accuracy are greatly increased over manually laying up the composite material. / このプロセスは自動化され、そして機械化されているので、速度と正確性は、人手によって複合材を並べるよりも非常に増大している。(USP8747585)
$$ Typically the marker elements are loaded (either manually or mechanically) into the carrier elements 2 of a carrier device 1 in an unmarked state. / 典型的にはマーカー要素は非表示状態で担持装置1の担持要素2へ装填されている(人手あるいは機械で)。(USP8316765)
$$ Currently, manual inspections are carried out typically once every 4 hours by driving along the length of the runway. / 現在、典型的には4時間毎に、滑走路の長さに沿った運転により、人手によって検査が実行されている。(USP7592943)
$$ Referring to FIG. 4, the rack 25 has a cam surface 26 which is abutted by outer, chamfered ends 27 and 28 of the push-rods 15 and 16 respectively of each dog-ring 9 to 11, as the rack 25 is displaced longitudinally under control of an hydraulic motor 29; the control may alternatively be effected mechanically from a manually-operated gear lever. / 図4において、ラック25は、各々の回し金リング9~11の押圧棒15と16のそれぞれの外方に面取りされた端面27と28に隣接しているカム面26を有しており、それによりラック25は油圧モータ29の制御の下で長手方向に移動する。この制御は、代りに人手によって作動されるギアレバーから機械的に行われてもよい。(USP6019010)
(BY HAND)
$$ Further their position relative to one another needs to be known accurately, but since they are positioned by hand by technicians without scientific instruments to permit accurate placement, (desirably to within 0.1 meters) this is a further problem. / さらに、これらの素子の互いに対する位置は、正確にわかっている必要があるが、該素子は、正確な配置(好ましくは、0.1m以内)を可能にする計測機器を用いることなく、技術者の人手によって配置されるため、これは、さらなる問題である。(USP8089395): by hand
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