係止
2018年06月16日
車馬駄馬田 at 08:00 | Comments(0) | け
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係止
(LATCH)
$$ At the same time the arm 24 on the multi-function button 22 latches in latch aperture 42 in the floor 40 of the drawer 18, to prevent rearward movement. / それと同時に、多機能ボタン22のアーム24が、引出部18の底面40に形成された係止開口42において係止して、後方に移動するのを防ぐ。(USP8932266)
$$ A latch may be provided for releasably retaining the shield portion in a retracted position prior to forward extension thereof. / 前記シールド部が前方に延伸する前に前記シールド部を後退位置において解放可能に保持する、係止部を付与してもよい。(USP8932254)
(LOCK)
$$ In fixed synchronous ratio, with both clutches engaged, the sun and annular gears SP, AG are locked together. / 固定同期比においては、両方のクラッチが係合し、サン及び環状歯車SP、AGは一緒に係止される。(USP7625309)
$$ The nuts 184 are then secured to lock the column tube 101 to the drive via its upper flange 111, and the drive rods 181,183 extended to their full height. / 次いで、カラムチューブ101を、その上側フランジ111と最大高さに伸張された駆動ロッド181、183とを介して駆動装置に係止するために、ナット184が固定される。(USP7604747)
$$ The arm 83 and, hence, sensor shaft 78 and arm 85 are locked in position with gear 12 by a lock 76 and are movable with gear wheel 12. / アーム83、及び従ってセンサシャフト78及びアーム85は、係止体76によって所定位置で歯車12に係止(ロック)されており、歯車12とともに移動できる。(USP6288534)
(CATCH)
$$ The cantilever arms 9 are now loaded radially, and exerting a resultant force urging the slidable sleeve 5 into the extended position, but the catch 35 prevents the slidable sleeve 5 from moving in this direction. / 片持アーム9は半径方向に荷重が負荷されて、スライド自在なスリーブ5を前進位置へと付勢する合力を発揮するが、係止部35はスライド自在なスリーブ5がこの方向に動くことを防止する。(USP8282609)
$$ The ribs 512 are designed to present a small contact area to the leading edge of the flap to avoid the second leg 508 catching on the flap by virtue of static friction (stiction). / これらのリブ512は,フラップの前縁部に対する接触面積が小さいため,第2脚部508が静止摩擦(固着)によりフラップに係止される事態を防止する。(USP8360438)
(FIT)
$$ The barrel 3 and lever part is then fitted onto the valve member 7, with the valve member 7 within the bore 5 of the barrel 3. / バレル3の穴5内のバルブ部材7で、バレル3とレバー部はバルブ部材7に係止する。(USP8446677)
$$ The thrust ring ball race 72 is retained within raised portion 78 by ball race cover 79 which engages with the barrier 78 with a snap-fit. / スラストリングボールレース72は、スナップフィット(係止部)を有するバリア78と係合するボールレースカバー79により立ち上がり部分78内に保持される。(USP6611139)
(OTHERS)
$$ The inner pipes 8 are anchored at ends where they join onto other compound pipes. / 内管8は端部で係止されて、この端部において他の複合管に連結される。(USP7578315): anchor
$$ Advantageously, the carrier elements are provided with complementary engaging formations comprising the detent means. / 有利には担持要素にはその戻止め手段を含む相補形状の係止部が提供される。(USP8316765): engage
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係止
(LATCH)
$$ At the same time the arm 24 on the multi-function button 22 latches in latch aperture 42 in the floor 40 of the drawer 18, to prevent rearward movement. / それと同時に、多機能ボタン22のアーム24が、引出部18の底面40に形成された係止開口42において係止して、後方に移動するのを防ぐ。(USP8932266)
$$ A latch may be provided for releasably retaining the shield portion in a retracted position prior to forward extension thereof. / 前記シールド部が前方に延伸する前に前記シールド部を後退位置において解放可能に保持する、係止部を付与してもよい。(USP8932254)
(LOCK)
$$ In fixed synchronous ratio, with both clutches engaged, the sun and annular gears SP, AG are locked together. / 固定同期比においては、両方のクラッチが係合し、サン及び環状歯車SP、AGは一緒に係止される。(USP7625309)
$$ The nuts 184 are then secured to lock the column tube 101 to the drive via its upper flange 111, and the drive rods 181,183 extended to their full height. / 次いで、カラムチューブ101を、その上側フランジ111と最大高さに伸張された駆動ロッド181、183とを介して駆動装置に係止するために、ナット184が固定される。(USP7604747)
$$ The arm 83 and, hence, sensor shaft 78 and arm 85 are locked in position with gear 12 by a lock 76 and are movable with gear wheel 12. / アーム83、及び従ってセンサシャフト78及びアーム85は、係止体76によって所定位置で歯車12に係止(ロック)されており、歯車12とともに移動できる。(USP6288534)
(CATCH)
$$ The cantilever arms 9 are now loaded radially, and exerting a resultant force urging the slidable sleeve 5 into the extended position, but the catch 35 prevents the slidable sleeve 5 from moving in this direction. / 片持アーム9は半径方向に荷重が負荷されて、スライド自在なスリーブ5を前進位置へと付勢する合力を発揮するが、係止部35はスライド自在なスリーブ5がこの方向に動くことを防止する。(USP8282609)
$$ The ribs 512 are designed to present a small contact area to the leading edge of the flap to avoid the second leg 508 catching on the flap by virtue of static friction (stiction). / これらのリブ512は,フラップの前縁部に対する接触面積が小さいため,第2脚部508が静止摩擦(固着)によりフラップに係止される事態を防止する。(USP8360438)
(FIT)
$$ The barrel 3 and lever part is then fitted onto the valve member 7, with the valve member 7 within the bore 5 of the barrel 3. / バレル3の穴5内のバルブ部材7で、バレル3とレバー部はバルブ部材7に係止する。(USP8446677)
$$ The thrust ring ball race 72 is retained within raised portion 78 by ball race cover 79 which engages with the barrier 78 with a snap-fit. / スラストリングボールレース72は、スナップフィット(係止部)を有するバリア78と係合するボールレースカバー79により立ち上がり部分78内に保持される。(USP6611139)
(OTHERS)
$$ The inner pipes 8 are anchored at ends where they join onto other compound pipes. / 内管8は端部で係止されて、この端部において他の複合管に連結される。(USP7578315): anchor
$$ Advantageously, the carrier elements are provided with complementary engaging formations comprising the detent means. / 有利には担持要素にはその戻止め手段を含む相補形状の係止部が提供される。(USP8316765): engage
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