設定値
2019年03月12日
車馬駄馬田 at 08:00 | Comments(0) | せ
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設定値
(SETING)
$$ The airflow within the primary zone of the combustor should be controllable and be able to be varied according to the power setting. / 燃焼器の一次領域内での空気流は、制御可能であることが必要であり、出力設定値に応じて変化させることができなければならない。(USP6474569)
$$ This allows the recirculation zones to be changed dependent on the power setting, thus aiding stability at low power. / これにより、再循環域を出力設定値に応じて変化させることができ、かくして出力が低い場合における安定性が促進される。(USP6474569)
$$ In transmission mode, the switches 146a to 146f are set to their T positions, i.e settings equivalent to those shown in FIG. 3. / 送信モード時、スイッチ146a~146fはそれらのT位置に設定される、即ち第3図に示すものに相当する設定値に設定される。(USP6441783)
$$ The first embodiment has a parabolic deviation from an arcuate profile of the apertures of the channels 3 at the output-side free-space region 4, as described by setting P=2 in the above-mentioned theoretical description. / この第一の実施の形態は、上述した理論的な説明にて設定値P=2により説明したように、出力側の自由空間領域4にてチャンネル3の孔の円弧状プロファイルから放物線状の偏差を有する。(USP6339664)
(SETPOINT / SET POINT)
$$ This predetermined amplitude level is the set point for the feedback controller 30. / この所定の振幅レベルは、フィードバック制御装置30の設定値である。(USP8479310)
$$ When the HP bypass 36 closed loop setpoint closes beyond a threshold the compressor bypass 36 is requested to close. / HPバイパス36の閉ループ設定値が閾値を越えて終了する(close)時は、コンプレッサバイパス36は、閉じることを要求される。(USP7607302)
$$ In step 41 the set point map of the engine management system showing total air flow rate dependency on engine speed and throttle opening is consulted. / ステップ41では、エンジン速度とスロットル開度に対する全空気流量の依存度を示すエンジン管理システムの設定値マップを調べる。(USP6338250)
(SET VALUE)
$$ At the end of the hold period on the next start test, marked B, the pressure has fallen below the set value, and the motor will be running. / Bでマークされた次の始動テストの維持期間の最後において、圧力は設定値を下回り、モータが駆動される。(USP6132010)
$$ Within the amplifier 3 a mute/unmute signal MT/UNMT is generated, causing the volume level to rise to a previously set value. / 増幅器3内で、ミュート/アンミュート信号MT/UNMTが発生され、ボリュムレベルを前の設定値に上げる。(USP5479385)
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設定値
(SETING)
$$ The airflow within the primary zone of the combustor should be controllable and be able to be varied according to the power setting. / 燃焼器の一次領域内での空気流は、制御可能であることが必要であり、出力設定値に応じて変化させることができなければならない。(USP6474569)
$$ This allows the recirculation zones to be changed dependent on the power setting, thus aiding stability at low power. / これにより、再循環域を出力設定値に応じて変化させることができ、かくして出力が低い場合における安定性が促進される。(USP6474569)
$$ In transmission mode, the switches 146a to 146f are set to their T positions, i.e settings equivalent to those shown in FIG. 3. / 送信モード時、スイッチ146a~146fはそれらのT位置に設定される、即ち第3図に示すものに相当する設定値に設定される。(USP6441783)
$$ The first embodiment has a parabolic deviation from an arcuate profile of the apertures of the channels 3 at the output-side free-space region 4, as described by setting P=2 in the above-mentioned theoretical description. / この第一の実施の形態は、上述した理論的な説明にて設定値P=2により説明したように、出力側の自由空間領域4にてチャンネル3の孔の円弧状プロファイルから放物線状の偏差を有する。(USP6339664)
(SETPOINT / SET POINT)
$$ This predetermined amplitude level is the set point for the feedback controller 30. / この所定の振幅レベルは、フィードバック制御装置30の設定値である。(USP8479310)
$$ When the HP bypass 36 closed loop setpoint closes beyond a threshold the compressor bypass 36 is requested to close. / HPバイパス36の閉ループ設定値が閾値を越えて終了する(close)時は、コンプレッサバイパス36は、閉じることを要求される。(USP7607302)
$$ In step 41 the set point map of the engine management system showing total air flow rate dependency on engine speed and throttle opening is consulted. / ステップ41では、エンジン速度とスロットル開度に対する全空気流量の依存度を示すエンジン管理システムの設定値マップを調べる。(USP6338250)
(SET VALUE)
$$ At the end of the hold period on the next start test, marked B, the pressure has fallen below the set value, and the motor will be running. / Bでマークされた次の始動テストの維持期間の最後において、圧力は設定値を下回り、モータが駆動される。(USP6132010)
$$ Within the amplifier 3 a mute/unmute signal MT/UNMT is generated, causing the volume level to rise to a previously set value. / 増幅器3内で、ミュート/アンミュート信号MT/UNMTが発生され、ボリュムレベルを前の設定値に上げる。(USP5479385)
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